CHIVAS MASTERS S JAPONSKOU STOPOU
Chivas Masters s japonskou stopou
Až do 28. února se mohou barmani a barmanky z celé České republiky přihlásit do třetího ročníku prestižní soutěže Chivas Masters. Deset nejlepších se v květnu utká v národním finále. Na jeho vítěze čeká na počátku července cesta do Japonska, kde poměří svou kreativitu, znalosti a dovednosti s barmany z celého světa.
Ačkoliv v globálním měřítku jde již o pátý ročník soutěže Chivas Masters, v České republice se koná teprve potřetí. V mezinárodní konkurenci se ale naši barmani prosazují od samého počátku. Ondřej Hnilička z pražského Hemingway baru před dvěma lety na globálním finále v New Yorku obsadil skvělé druhé místo a Tomáš Melzer z Cash Only se vloni v Šanghaji stal členem vítězného týmu. Kdo z barmanů bude mít letos na počátku července v Tokiu příležitost navázat na jejich soutěžní úspěchy, se dozvíme již 18. května, kdy se bude konat české národní finále Chivas Masters 2017. Šanci mají všichni barmani nebo barmanky, kteří se do 28. února přihlásí prostřednictvím on-line formuláře na www.chivasmasters.cz.
„Letos jsme se soutěž rozhodli otevřít všem zájemcům, kteří mají touhu předvést své barmanské schopnosti a zároveň splňují podmínky soutěže. Za každý z barů může ale soutěžit pouze jeden barman,“ říká brand manažerka Chivas Regal Kateřina Vondrák Hvězdová. A jaké další podmínky je třeba splnit? Soutěže se mohou zúčastnit pouze barmani starší 21 let, kteří pracují na území České republiky v podniku, jenž má v nabídce whisky Chivas Regal. Nezbytná je také znalost angličtiny, a to nejen kvůli světovému finále, ale už pro národní kolo soutěže, v jehož porotě usedne globální ambasador Chivas Regal Max Warner.
Důležitou podmínkou je samozřejmě i dostatek kreativity, s níž barmani přistoupí k vytváření soutěžních drinků na bázi skotské whisky Chivas Regal. Podobně jako vloni budou pro národní finále potřeba tři, každý zasvěcený jinému tématu: Classic Way (drink inspirovaný některou z newyorských koktejlových klasik a zároveň skotskými kořeny Chivas Regal), Local Way (koktejl odrážející lokální chutě a trendy) a Japanese Way (drink inspirovaný Japonskem a japonskou koktejlovou kulturou). Na „lokální“ drink smějí barmani použít pouze 12letou Chivas Regal, na zbylé dva i Chivas Extra. „Pro registraci do soutěže zatím stačí vymyslet Local Way drink, barmani by ale měli vzít v potaz, že i ten budou spolu s dalšími dvěma v rámci národního finále předkládat porotě. Vloni měli někteří finalisté všechny tři drinky zajímavě propojené společným příběhem,“ upřesňuje Kateřina Vondrák Hvězdová.
Local Way drink je třeba také náležitě propagovat, a to v domovském podniku, jenž ho musí od 15. března do 15. dubna zařadit do nabídky. Devět finalistů totiž vyberou na základě návštěvy podniku zástupci společnosti Jan Becher Pernod Ricard, která v České republice Chivas Masters pořádá. Hodnotit budou nejen chuť a servis koktejlu, ale také celkový přístup k hostům a ke značce Chivas Regal. Desátý soutěžící postoupí do finále na základě toho, jak bude jeho drink úspěšný na facebookovém profilu Chivas Regal, kde budou 14. března všechny přihlášené koktejly včetně autora, baru a receptury zveřejněny. „Rozhoduje počet sdílení a like, které koktejl obdrží. Hlasování veřejnosti uzavřeme 14. dubna ve tři hodiny odpoledne a o den později skončí i hodnocení drinků v barech. Jména všech deseti finalistů budou zveřejněna 25. dubna. Jsem si jistá, že barmani svými drinky opět dokážou, na jak vysoké úrovni u nás koktejlová kultura je, a že se ani letošní vítěz na globálním finále Chivas Masters v Tokiu neztratí,“ uzavírá Kateřina Vondrák Hvězdová.
www.facebook.com/ChivasRegal.cz