Soupiska vítězů Gin Hub Challenge už je kompletní
Před dvěma lety přišla společnost Jan Becher Pernod Ricard s novým konceptem barmanského klání, na jehož konci není jeden vítěz, ale rovnou deset. Gin Hub Challenge je navíc spíš hra než soutěž, a tak se nese v pospolitějším duchu, namísto ostré rivality. A přesně takové bylo i finále druhého ročníku, které v pondělí 24. února hostila restaurace The Eatery v pražských Holešovicích. O výlet do Londýna a Plymouthu se v něm utkalo dvacet hráčů.
Druhý ročník Gin Hub Challenge odstartoval v září loňského roku. Úkolem přihlášených barmanů a barmanek bylo vymyslet dva koktejly na bázi ginu Plymouth a pak je spolu s 50 : 50 Martini od začátku října až do konce prosince míchali ve svých barech a zároveň propagovali na Instagramu pod hashtagem #ginhubchallengecz. Věnovat prezentaci a nabízení drinků pozornost se vyplatilo, na tři hráče totiž čekala odměna v podobě letenky do Velké Británie s návštěvou palíren Plymouth a Beefeater na základě prodejů, tedy bez nutnosti utkat se s ostatními v závěrečném finále. Zajistili si ji tři pražští barmani – Matěj Bitto z Public Interest, Jan Jančar z Cloud 9 a Jan Šebek z L’Fleur.
O tom, kdo z bezmála šesti desítek přihlášených hráčů obsadí dalších sedm míst v letadle, se rozhodovalo v rámci finále Gin Hub Challenge, do nějž zástupci společnosti Jan Becher Pernod Ricard v čele s ginovou ambasadorkou Kateřinou Kluchovou na základě tajných i veřejných návštěv zapojených podniků vybrali jednadvacet finalistů. Do restaurace The Eatery, která finále 24. února hostila, se jich nakonec dostavilo dvacet.
Celodenní program zahájil master distiller ginu Plymouth Sean Harrison. V úvodním semináři se zaměřil na historii palírny Plymouth, na výrobu stejnojmenného ginu i na osvědčené koktejly. Kdo dobře poslouchal, neprohloupil. Následoval totiž test znalostí vztahujících se jak k ginu obecně, tak ke značce Plymouth. Druhou disciplínou byla prověrka senzorických dovedností – úkolem hráčů bylo identifikovat šest vůní, které dostali v černých degustačních skleničkách v podobě roztoku vonných esencí. Třetí a nejnáročnější disciplína přišla na řadu po obědě. Hráči obdrželi obálku, v níž našli 500 Kč a mapu okolí se zakreslenými obchody a tržnicí a dostali dvě a půl hodiny na to, aby vyrazili ven, nakoupili si vše potřebné, vrátili se a vymysleli recepturu svého drinku, pro nějž kromě použití ginu Plymouth neplatila žádná omezení. K dispozici jim byla plně vybavená kuchyně The Eatery, takže si mohli nachystat své vlastní domácí ingredience. V časovém limitu museli ještě vymyslet název koktejlu a udělat kalkulaci nákladů a konečné ceny drinku.
Porota, v níž kromě Seana Harrisona usedli barman a spolumajitel pražského baru Cash Only David Andrle a slovenský barman Jakub Bobček, jenž několik let pracoval v Refectory baru přímo v palírně Plymouth, měla možnost ochutnat dvě desítky zajímavých chuťových kombinací. Z ingrediencí byly v podání hráčů hlavními hvězdami tymián, bazalka a bobkový list, ale také různé druhy ovoce včetně malin a exotického kaki. Došlo ale i na saké a wasabi nebo třeba malinovou kombuchu. „Potěšilo mě, že se hráči nebáli využít našlápnutou kuchyň The Eatery a že většina z nich využila místo kostek velký kvádr ledu, který tu měli k dispozici,“ chválí finalisty David Andrle, jenž na závěr – těstě před vyhlášením výsledků – vedl zajímavý seminář, který nazval Pomeranč. Jeho cílem bylo ukázat, jak se dá z tak běžné ingredience vytvořit kreativní, a přitom jednoduchá ozdoba, která téměř nic nestojí.
A jména vítězů? Do Plymouthu a Londýna se na základě finále podívají: Lucie Bieglová (Black Angel’s, Praha), Tomáš Bielčík (Cabaret des Péchés, Brno), Vladimír Čech (The Banker’s Bar, Praha), Daniel Jach (Rotor, Brno), Zdeněk Kondler (Bar 1931, Zlín), Ondřej Stuchlík (Bugsy’s Bar, Praha) a Marek Vybíral (Black Stuff, Olomouc). „Chtěla bych moc poděkovat všem hráčům za skvělou práci, kterou předvedli nejen dnes, ale už v průběhu semifinále. Měla jsem možnost ochutnat spoustu skvělých drinků z celé řady zajímavých a originálních surovin. Ve finále všichni prokázali výborné znalosti, bylo znát, že se hodně připravovali. Nadchlo mě, jak perfektně se zhostili zadaného úkolu a jak skvělé drinky dokázali v tak krátkém čase a v neznámém prostředí vytvořit. Nejraději bych, aby do Británie mohli jet všichni, ale míst pro vítěze je bohužel opravdu jen deset. Hra je hra,“ uzavírá ginová ambasadorka Katka Kluchová.